Peugeot Türkiye’den temmuz rekoru
Peugeot Türkiye, Temmuz ayında 8 bin 148 adetlik satışla toplam pazardan yüzde 7,2 pay aldı.
Temmuz ayında Peugeot’nun binek otomobil pazarında üçüncü, hafif ticari araç pazarında ise ithal markalar arasında birinci sırada yer aldığı belirtilmişti.
YEDİ AYDA 50.000 SATIŞ
Yılın ilk 7 ayında Peugeot Türkiye’nin 49 bin 404 adet satışla yüzde 7,3 pazar payına ulaştığı ve toplam pazarda beşinci sırada yer aldığı belirtildi.
Yılın ilk 7 ayında Peugeot Türkiye, binek araçta 37.385 adet satış ve yüzde 7,2 pazar payıyla beşinci sıradaki yerini korurken, hafif ticari araçta büyümesini sürdürdü.
HAFİF TİCARİ ARAÇTA BAŞKAN
Ocak-Temmuz 2023 döneminde 11.655 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştiren Peugeot Türkiye, hafif ticari araç pazarında yüzde 7,6 pay ile ithal markalar arasında ilk sırada yer aldı.
Markanın hafif ticari araç pazarındaki modeli Rifter, Temmuz ayını 715 adetlik satışla ikinci sırada tamamlasa da, toplam 6.718 adetlik satışla ilk 7 aylık dönemde pazarın en çok tercih edilen modeli olmaya devam etti.
Markanın D-Sedan pazarında yenilenen modeli yeni 508, Temmuz ayında segmentinin en çok satan üçüncü modeli olarak öne çıktı.
‘MARKA TARİHİNİN EN İYİSİ’
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, 2023 yılının kendileri için artan bir ivme ile devam ettiğine dikkat çekerek, şu ifadeleri kullandı:
“Tartışmalı çalışmalarımızla neredeyse tüm pazara rekabetçi ve yenilikçi seçenekler sunuyoruz. Geçtiğimiz Temmuz ayı Peugeot Türkiye için rekorların kırıldığı bir aydı. En uygun Temmuz satışlarına imza atarken, ilk 7 aylık en yüksek performans sonucunu elde etmeyi başardık.” markanın tarihinde hiç.
YILIN REKORUNU KIRACAK
Daha da önemlisi Temmuz ayının sonunun getirdiği prestij ile PEUGEOT markası olarak bugüne kadarki en yüksek toplam satışa ulaşarak rekor kırdık. Yani bu yıl tüm zamanların en uygun satış performansını gerçekleştireceğimizin garantisini veriyoruz. Yılın bu döneminde elde ettiğimiz 49.400 adetlik toplam satış ile yılsonu için hedeflediğimiz rekor satış rakamlarına doğru emin adımlarla ilerliyoruz.”
Türkiye pazarındaki artan performansın Türkiye’yi Peugeot dünyasında da öne çıkardığını vurgulayan Reyhanoğlu, Mayıs ayında yaptıkları satışlarla Fransa ve İtalya’nın ardından dünyada en çok Peugeot satılan ülke olmayı başardıklarına dikkat çekti. .
İTALYA’DAN SONRA İKİNCİ
Reyhanoğlu, Temmuz ayındaki satışlarıyla İtalya’yı geride bırakarak ikinci sıraya yükseldiklerini ve bu başarıda tüm modellerinin değerli bir rol oynadığını belirterek, her segmentte zirveye ulaştıklarını ifade etti.
SUV SEKTÖRÜNDE PAZAR LİDERİ
Reyhanoğlu, Peugeot Türkiye’nin başarısının arkasında pazardaki en iddialı SUV ailesinin olduğunu belirterek, “2008, 3008, 5008 ve 408 olmak üzere 4 farklı tasarım ve yetenekteki SUV modelimiz ile ilk 7 aylık dönemde 29.813 adet, 11 adet satışa ulaştık. Türkiye SUV pazarında da 9 pay ile liderliğimizi koruyoruz.C-SUV modelimiz 3008, Temmuz ayı sonuna kadar yüzde 8,9 pazar payıyla en çok tercih edilen üçüncü SUV modeli oldu.
D-SUV modelimiz 5008 ise hem Temmuz ayında hem de ilk 7 aylık dönemde segmentinde ikinci sırayı aldı. 408 modelimiz için de bir parantez açmak istiyoruz. Temmuz ayında 2.288 Peugeot 408 sattık ve bu kısa sürede yeni 408 kendi segmentinde beşinci sıraya yükseldi. Aynı zamanda 408, Temmuz ayında 3008’den sonra en çok tercih edilen ikinci Peugeot modeli olmayı başardı.”